Åsikts inlägg om AW

Förra sommaren var jag på ett ridläger i skåne, det var helt awsome :D Jag hade ju med mig gamla Zelda dit så jag tog det hyfsat lungt på ridpassen men jag funderar att ta med Solvind dit något år :)


Iallafall! Nu ska ni få höra om mina åsikter. Kom ihåg att detta är MINA åsikter så ni behöver inte bli upprörda eller något liknande.


Det fanns 2 paddockar där... en var normal storlek eller vad man nu ska säga men den andra var verkligen enorm! Tror den är 70x100 meter. Underbart underlag var det i den också. Fast när det hade regnat blev den lilla paddocken lite smått geggig men det är väldigt svårt att inte få.
Hinderna dom hade var sjukt fina men dock ganska tunga.
Stallet var sjukt fint, nästan helt nybyggt tror jag. Hagarna privathästarna fick gå i var fina :)
Det var gräs.

Det fanns också en terräng bana som var jätte fin :) Där man sov var det flera våningsängar i ett rum. Fast nackdelen med dom sängarna var att dom knarrade sjukt mycket och madrassen var inte speciellt tjock men det gick ändå bra att sova i dom.

Lägerledarna var jätte trevliga och hjälpsamma, tränarna man red för var verkligen jätte bra på att lära ut :D När vi hoppade terrängen red vi för den svenska fältryttarinan Anna Hassö :D Det är ganska coolt!

Vi red också ut på en långritt som tog några timmar till en sjö och där kunde man bada med hästarna :)


Men man gjorde inte bara saker med hästarna utan vi lägerbarnen åkte och spelade golf, åkte till en sjö och åkte vattenring. 

Lägret pågår ca en vecka och tro mig det går sjukt fort ^^
Tjejerna som man mötte där var jätte trevliga och alla blev goda vänner :)

Eftersom jag hade privat häst fick jag ingen direkt bild hur lägerhästarna var men det jag märte verkade dom jätte snälla.

Man rider 2 pass per dag och ibland 1 teorilektion.


Det var väl allt om det :)


Vad tyckte ni om dessa åsikts inlägg? Tycker ni jag ska fortsätta att göra dessa?




Detta är den stora paddocken




Kommentarer
Citho

Fortsätt så .. =)

2011-07-27 @ 11:22:31
Alexandra

Fortsätt med åsikts inlägg :D

2011-07-27 @ 14:20:53
URL: http://ssandrasverds.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0