Jag slutar blogga!

Jag har bestämt mig för att sluta blogga ett långt tag framöver. Vissa undrar kanske varför?

Jo, det är så att många kommer med så onödiga kommentarer.

Dom klagar på mitt sätt att rida, att jag är för lång för Solvind, att Solvind är för tjock, att Solvind är för smal så att man ser hennes revben osv. Jag vet att jag ska ignorera deras skitsnack men det är inte så lätt eftersom jag tar åt mig det. Speciellt att jag är för lång för Solvind.

Jag har varit med om att bli för lång en gång innan redan och det är riktigt jobbigt att inse att man är för lång. Jag vet att det finns flera tusen ridtjejer och killar där ute som också har blivit för lång så att man inte kan rida sin häst eller ponny längre.


Jag försöker ignorera deras skitsnack men det är svårt när dom säger att jag är på tok för lång och tung för att kunna rida Solvind.


Nu vill jag ha allas åsikter om hur ni tycker att jag ser ut på Solvind (längden då alltså) Svara helt ärligt. Jag vill veta för jag vill inte plåga Solvind med min vikt och längd. 


Så vad tycker ni?


(Kom ihåg att jag red med hoppläder på denna bilden)



Kommentarer
Citho

Kram på dig fina Emma!!!

Du är inte för stor för din häst!!! Varken för lång eller för tung!! Förstår att det är trist att höra detta men skit i vad andra säger!!! Mycket handlar nog om avundsjuka!!

Kämpa på så ska du se att det blir bra!! Blocka de som inte kan vara sjyssta i sina kommentarer!

2011-12-12 @ 17:55:23
Alexandra

för lång? har folk blivit blinda nu också?

du är absolut inte för lång för solvind är det någon som säger det så vet dom inte något om hästar över huvudtaget!

jag vet hur det är att bli för lång för sin favorit häst. Det är ett rent helvete!

men att du är för lång för solvind?

jag tror på jultomten också..

du är perfekt längd för henne thats it!

strunta i alla onödiga kommentarer! är dina ben under hennes knän kanske man ska börja fundera om du är förlång men inte inte nu!

ni som sagt det!

lär er gärna lite innan ni säger något för ett ord kan såra en hel själ.

2011-12-12 @ 18:07:17
Jossan

Du är absolut inte för lång Emma!! Titta på alla westernekipage med relativt små hästar och långa karlar!

2011-12-12 @ 21:00:10
Josefine

sv: Så roligt! :D

2011-12-14 @ 22:18:03
URL: http://svartogul.blogg.se/
Josefine

sv: Åh, vi har varit tomtar redan en gång, så vi kanske skulle passa på och vara någonting annat! :D

2011-12-17 @ 18:16:40
URL: http://svartogul.blogg.se/
Jasmin

Lyssna inte på vad folk säger ! Du är abosolut inte för stor för Solvind, jag rider fortfarande min B ponny, dock endast barbacka - men hon mår inte dåligt utav det. Desutom är Solvind lite viktbärande så du kan gå upp minst 50 kg innan du bör tänka på att du är för stor <3



Tittar man enligt "regelboken!" vilken storlek på häst du ska ha för att kunna rida den på rätt sätt så ska jag med min vikt och länd ha en C ponny... Hur skulle inte de se ut? ;)

2012-01-25 @ 18:14:08
Nadja Losman

Du är inte för lång! Men en fråga, är solvind en d-ponny, stor häst eller vad? Min mamma har en islänning och hon är en c-ponny. Och mamma kan rida henne utan problem!

2012-02-20 @ 07:17:48
URL: http://nadjalosman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0