Svar på frågestunden

Nu kommer svaren p frågestunden, jag vet att jag har varit väldigt seg på att skriva de men har varken orkat eller haft tid ^^


Jossan: Hur hög är Solvind?

Svar: Hon är 158 cm i mankhöjd


Jossan: Vilken ras är Solvind?

Svar: Hon är 25% Irländs Cob och 75% Svenskt Halvblod


Alexandra:  Vilken känsla hade du när du såg solvind för första gången?

Svar: Jag var väldigt nervös, men jag var väldigt glad för såfort jag såg henne kändes det rätt. Låter säkert konstigt men jag var helt förtrollad när jag såg henne i hagen


Alexandra: Hur va hon att rida första gången?

Svar: Hon var super snäll dock lite stel i munnen. Ganska framåt så det kändes bra. När jag testade att hoppa henne så var jag helt förtrollad. Jag skulle bara ha den hästen, det var ganska svårt att få henne i form men jag ville ha något att kämpa med lite


Fanny: Hur har solvind utvecklats från första början tills nu?

Svar: Hon har utvecklas väldigt mycket från första gången jag red henne tycker jag. När jag testade henne så var hon ju svår att jobba i form, sitta ner i traven var svårt för jag tyckte hon var ganska skumpig. Jag tycker även hon har mognat i beteendet tycker jag.


Fanny: Hur gammal är Solvind

Svar: Hon är 9 år och 4 månader. Hon fyller år den 8 april.


Fanny: Vilket är Solvind's favorit godis?

Svar: Det är svårt att säga då hon älskar allt som går att äta typ. Fast äpplen älskar hon


Fanny: Vad gillar Solvind bäst: hoppa, dressyr eller busa i skogen?

Svar: Det är nog hoppning då. Busa i skogen vet jag inte än för Solvind brukar bråka när jag rider ut fast dom senaste gångerna så är hon duktig. Jag kan inte testa att rida ut så mycket nu för det är många som skjuter inför jaktsäsongen så jag vågar inte riktig rida ut på ett tag.


Anonym: Hur gick det till när du köpte Solvind??

Svar: Det är en lång historia. Jag kan berätta om det i ett annat inlägg någon annan gång :)


Emelie: Är solvind rädd för månget eller extra känslig?

Svar: Hon hoppar ju till när det kommer något plötsligt eller så. Fast hon gick ju över en presening utan problem. Vattenslangar kan vara lite äckliga dock ;)


Emelie: Har du ramalt av henne hur gick det till?

Svar: Ja, jag har ramlat av henne en gång. Och det var en gång när jag hoppade henne i paddocken. Hindret låg på 90 cm och hon kom fel på hindret och då hängde inte riktigt jag med så jag flög av. Hon stannade dock inte utan hon hoppade ikapp mig. Stackars Solvind såg jätte skyldig ut. Varken jag eller Solvind skadade oss. Den händelsen var helt mitt fel för innan hindret tog jag tillbaka henne för hon ökade för mycket.


Anna: Vad tränar ni mest?

Svar: Vi varierar våran ridning väldigt mycket. Eftersom hon är otaggad när jag hoppar så gör jag det bara 1 dag i veckan ett tag framöver. Annars rider vi lite dressyr, övar med bommar, rider slalom, longerar, löslongerar och lite sånt :)


Johan: Hur är hon i hanteringen?

Svar: Det är olika vilka dagar faktiskt. Ibland uppför hon sig jätte väl och lyssnar och sånt men ibland kan hon vara lite grinig och inte vill lyssna men oftast är hon duktig och lyssnar. När man ryktar henne är det jätte mysigt för hon njuter och står stilla även om jag inte bundit fast henne (Jag har börjat att träna på de). Inom ridningen brukar det gå bra. Hon har egen motor utan att vara för het. Alltså en väldigt duktig tjej oftast <3








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0