Regn,Regn och igen... Regn!

Efter frukosten så tog jag in Solvind så att hon fick vila lite och även torka... Hon var hur blöt som helst och blöt från topp till tå! Helt otroligt att en häst kan bli så smutsig.


Nu började de regna igen också.. Toppen! Får se hur det blir med ridningen idag, hon har stått 2 dagar nu så hon behöver mortion men inte så lätt att rida en häst som vänder röven mot regnet och när jag säger till henne att gå framåt så stegrar hon sig.


Om jag ska rida sen så ska nog pappa våga sig att ta en ridtur igen. Jag hade tänkt mig lite balans övningar idag för pappas del ;) Och om han vågar så kan han få testa att trava. Om jag ska erkänna de så är han väldigt duktig på att rida. Sitsen är bra och han är väldigt lättlärd :).

Han vill till och med att jag ska lära han att rida på riktigt :) Jätte kul tycker jag... Fast Solvind kanske inte är den bästa hästen att lära sig rida på men pappa klarar det nog.


Nu ska jag dammsuga och sen ska jag ta itu med den smutiga hästen som står i sin box. Kanske ska putsa tränset när jag ändå håller på? :)


Min pappa är allt för go <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0