Dagens Ridpass

Herregud vad min häst är bra tralla la :D! Jag hoppade som sagt idag, dock inte jätte högt. Övade mest på vägarna och min sits. Idag hoppade jag oxer första gången någonsin på Solvind och hon flög över verkligen.

Det högsta jag hoppade var 60 (oxer) vet dock inte hur bred den var men det var väl mittimellan antar jag.

Det var en lös islandshäst på åker så Solvind höll väldigt mycket fokus på den lite till och från. Men oftast lyssnade hon jätte bra på mina hjälper. Så jag är jätte nöjd med Solvind idag.

Fast fet diss till min sits, jag vet inte varför men jag har börjat kolla så mycket ner i marken när jag hoppar. Det är verkligen jätte jobbigt och jag "ligger" så mycket på halsen när jag hoppar. Det är jätte störande och måste försöka träna bort det.

Men hästen kan man inte klaga på <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0