Dagens ridpass

Dagens ridpass gick skit bra, jag gjorde lite olika övningar.

Jag ställde upp 2 stora koner och red åttor mellan dom och flyttade henne bara med skänkeln, det gick jätte bra i både skritt och trav.

Den andra övningen va 3 cavaletti bommar som vi skrittade och travade över några gånger. Efter en stund så höjde jag mitten bommen så att de blev: Cavaletti, Upphöjd cavaletti och sen cavaletti igen.

I sluten skötte hon sig så bra och taggad va hon också så jag gjorde ett litet hinder på 50 cm bara.

Ville inte hoppa så högt eftersom jag inte gjort de så mycket i år än. Hoppade de typ 4 eller 5 gånger bara men jag kände att de räckte.


Oftast har hon svårt att gå ner på tygel eller så är det så att hon inte vill? xD

Men idag gjorde hon de utan problem. Både i skritt och trav! 

Min duktiga flicka :)


En sak som är skönt, de är att hon har slutat testa mig nu =)

Hon har äntligen fattat att de är jag som bestämmer och de är ingen idé att bråka. 

Fast har fått jobba med henne för att hon skulle fatta ^^


Måste ta nya bilder på henne ^^

Har typ bara vinter bilder nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0