Stallet idag!

Ja nu ska jag berätta hur de va i stallet idag :) Detta kommer nog bli ett LÅÅÅNGT inlägg ;)


Först tog jag hand om Solvind, Jag var såklart övertygad att hon skulle göra som igår nämligen testa mig. Men de gjorde hon inte :) När jag var en bit från henne så gick hon emot mig :D Jag blev jätte glad! 

Sen tog jag in henne i sin box, och de va då som hon började hålla på riktigt! Hon gick runt,sparkade på betongväggen och boxdörren -.-' Men de bara att säga till henne. Jag tror att hon höll på som hon gjorde bara för att de är ett nytt ställe och hon va själv i de främmande stallet för första gången. Men jag hoppas på att de blir bättre framöver :)

Sen när jag skulle rida henne så gick de jätte bra för att vara första gången här hemma :) Jag är rätt stolt över henne :)
Sen när Hugo och Zelda gick iväg i hagen så att Solvind inte såg dom längre så blev hon väldigt orolig till en början men de blev bättre när jag började jobba henne lite på böjda spår och sånt. Då fick hon ju annat att tänka på :)


Sen vidare till Zelda: Hon va rätt grinig när jag hämtade henne från hagen, men de kan jag ju förstå <3 Jag håller ju på med en annan häst nu, men hon blev glad igen efter lite godis,mys och en trevlig tur i skogen :) Då va hon de vanliga söta,glada Zelda igen :)


NU måste jag verkligen göra den där läxan asså ^^ Hörs senare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0