Bråkig häst

Denna dagen har gått rent ut sagt åt helvete. Eller ja det mesta av det.

Jag ska berätta lite om det:


När vi skulle åka dit så stegrade hon sig och kom lös, sprang först runt på först våran gräsmatta och sedan på grannens innan jag fick fast henne -.-' 

Sen när hon äntligen var lastad så stog hon i transporten och sparkade som en idiot.

När vi lastade av henne på Relsbo Gård ville inte stå still när jag skulle byta från transportskydd till benskydd -.-'


Sen inne på själva löshoppningen gick det jätte bra :) Tills hon kom lös och började äta mat från en hink -.-' Hon hoppade som högst 115 cm


Sen när vi skulle hem släpptes djävulen lös i henne! När jag skulle lasta så stegra hon sig om och om igen. (Tar detta i en kortare version höll på i nästan 2 timmar) Men jaja. Sen efter ett tag bad vi Selina och Janette om hjälp, då tog en av dom grimskaftet och den andra körde upp en grep i baken på Solvind. Och nej det är inte elakt.  När hon tillslut var på så åkte vi hem.

Jag och pappa lasttränade henne lite i paddocken utan några problem.

Sen fick gå ut i hagen.


Dagens förstörda saker:

Grimskaft
Transportskydd
Min arm....



Kommentarer
Citho

Ohh låter som en liten Robin, hehehe!! Hoppas du känner dig bättre i armen! Kram och kämpa vidare!!

2010-11-14 @ 21:26:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0