Årsresumé: Mitt hästår 2014

Vad är det bästa hästminne 2014?
Svar: Det finns så mycket att välja på. Men det måste vara i somras när jag var på ridläger i Skåne. Då hoppade jag en bana på 1 meter utan att tycka det var högt. Fast så var vi ju och badade med hästarna också och det var fruktansvärt roligt. Sedan så hoppade jag ju 1,10 på ett räcke när jag hade kommit hem. 
Jag väljer de 3 minnerna då!
 
Vad är det sämsta hästminnet 2014?
Svar: Det är absolut då när Zelda avlivades i Mars. Mådde så dåligt efter det, grät i flera dagar efter det. Åt eller sov inte. Var som en mumie, kunde inte tänka klart. Ljuger om jag säger att de inte tog hårt på mig. Hon var ju ändå som min första egna häst. Fastän hon "bara" var en foderhäst. Usch, mår dåligt av att skriva om det bara.
Kan inte föreställa mig hur dåligt jag kommer må den hemska dagen Solvind kommer gå bort.
 
Hur många avramlingar och övriga skador inom ridsporten?
Svar: Bara ramlat av 1 gång än sålänge. Det var den 8 November då jag fick hjärnskakning. Sedan har jag inte fått någon annan skada vad jag vet. Kanske en trampning eller två men inget märkvärdigt.
 
Bästa tränaren under 2014?
Svar: Oj vad svårt! Kan inte välja bara en. Men det måste vara Anna Wemlerth och Susanna Harjaluoma
 
Något jag ångrade att jag inte gjorde?
Svar: Jag ångrar faktiskt att jag inte startade en lokal som jag hade tänkt. Har dragit ut på det så många år. Men min hopprädsla har verkligen satt stopp för mig. 
 
Mest stolt över?
Svar: Att jag övervunnit en del av hopprädslan
 
Mest tacksam över?
Svar: Att Solvind är en sådan ärlig häst som hoppar hur fel jag än lägger henne. Men även att hon har varit full ridbar om man jämför med året 2013 då hon hade svallkött och vi hade problem med sadeln.
 
Något du ska ändra på under 2015?
Svar: Jag SKA starta en lokal! Om så bara en.
 
Något jag vill förbättra med min ridning?
Svar: Bli mer sammansvettsade i både hoppningen och dressyren. Men också att jag måste vara snabbare på att rätta till galoppen vid hoppning. Känns som vi får korsgalopp eller fel galopp allt för ofta.
 
Någon dröm du har inför 2015?
Svar: Får väl välja något realistiskt. Hade som sagt velat starta en lokal, men de hade ju inte suttit fel att vinna den första heller. Sedan hade jag verkligen velat få en sådan där drömrelation till Solvind. 
 
Vad är jag mest taggad för inför 2015?
Svar: Tävlingar och lägret på bästa Skyrup Country Club såklart!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0