Dagens Ridpass: Barbacka i paddocken 12/2 2013

 
Idag hade jag sådan fruktansvärd träningsvärk efter gymmet igår så jag orkade verkligen inte att bära sadeln. Därför bestämde jag mig för att rida barbacka i paddocken bara. 
 
Jag longerade henne i början för att kolla hur hon var från marken. Jag ville veta ifall hon lyssnade på mig från början. Det gick bra. Eftersom hon stått i ca 1,5 vecka pga min magsjuka börjar vi försiktigt. Det är fortfarande ganska halt i paddocken men jag jobbade henne i skritt i trav för jag hade ingen lust med några onödiga smällar. Solvind var duktig i båda gångarterna, hon har börjat bli riktigt bra på joggningen vilket är oerhört bra. Duktiga plutten.
 
Jag red i ca 30 min eftersom jag skulle iväg för att köpa semlor och så skulle jag och Johan iväg och gymma. Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra med Solvind. Funderar på att longera henne med longeringshjorden på åkern. Dock har jag inte bestämt mig ännu. Det får vi se imorgon.
 
Hade inte suttit fel med sommar nu asså...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0