Använda andras bilder på hästar

En sak som jag tycker är sjukt viktigt är att fråga om tillåtelse att få låna bilder på andras hästar.
T.ex: Det är jätte många som frågat om jag kan lägga upp bilder på Tarzan, men jag vill inte göra det utan att få av ägaren. Dock har jag inte frågat men jag kommer inte att visa er någon bild förrän jag vet helt säkert att det är okej för henne.
 
Jag vill ju inte att vem som helst ska ta kort på Solvind och lägga upp på facebook eller sin blogg. Visst, det är en häst men ändå. Det är ju ändå något jag äger. Det kan vara svårt att förklara, men förstår ni vad jag menar?
 
Det är ju precis samma sak som att någon skulle ta kort på er och lägga ut den på olika internetsidor. Tillåtelse ska man ha för att använda bilder på andra. För vissa kanske det inte är en stor sak, men för många kan det faktiskt var det. Självklart kan det ju vara svårt att fråga alla. Som när jag vill lägga ut bilder på The Beatles kan ju inte jag fråga alla från bandet om det är okej, två av dom är ju döda och de 2 som lever är ganska svåra att få tag på. Men ni förstår principen
 
Nå, vad tycker ni om detta ämne?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0