Dagens Ridpass: Löslongering 29/8 2013

 
Shit vad duktig min polle plutt var idag! Efter dressyrpasset tidigare i veckan förväntade jag mig det värsta. Men oj vad jag fick för den!
 
Först longerade jag henne på lina för att checka så att hon hade koll på mig och var villig att sammarbeta. Sedan släppte jag henne så att hon fick rulla sig, som hon alltid måste göra innan hon kan koncentrera sig. Efter det kom hon till mig och då började jag ha henne omkring mig i alla gångartena, Solvind lyssnade väligt bra idag på inkallningar och röstkommandon. Super roligt verkligen när hon lyssnar så bra!
 
När vi hade jobbat en stund i alla varven fick hon springa av sig och busa runt lite grann som hon ville. Hon drog några rejäla repor i paddocken, man ser hur roligt hon tycker att det är för hon kickar och piper typ. Hon är så rolig att kolla på när hon håller på så min lilla knasboll.
 
Vi lekte lite jage också, det tyckte hon var roligt som vanligt!
 
Imorgon slutar jag kl 4 då kommer jag vara hemma vid 5-6 ungefär så jag kommer inte orka rida då tror jag. Hon kommer troligtvis få stå imorgon.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0